2015. március 22., vasárnap

A tükörfelület alatt

Napi életérzés, még régről megfogalmazva.
Instrukció a fogyasztáshoz:
- Nézz a versemre, olvass a sorok mögött, és láss! Talán a szavak mögött találkozunk és összeforrunk egy pillanattöredékre, amikor magadra ismersz a sorok mögött rejtőző idegenben. Hunyd hát le a szemed, és tedd fel magadnak a kérdést: - Akarsz lenni a tükörképem?

A tükörfelület alatt

13   Valaha a napsugárba belekapaszkodtam
A fénycsóvák melegére fel-felakaszkodtam
De sötétség gyúlt fel eltűnt a fény
Ikarusz-testem a nappal együtt ég

12   Bezárt kapuk kulcsa zörög
A neszező hűs szélben
Szorosan az ajtó mögött
Soha el nem érem

11   Meg akartam tartani örökbe
De bebuktam lassan a körökbe
Lebuktam a folytonos lebegésbe
Örököm eltűnt a feledésbe

10   Az ablakon koppanó esőcseppek
Lágy zajára
Egy kis virág éled a lélekben
De hiába

9   Pandora szelencéje lecsukódott
Mielőtt az utolsó elfutott
Nem láttam még soha őt a jáspist
Nem ismerem őt mégis hiányzik

8   Folyóból felbukkanó testek
Születnek előttem újra
Újjá élednek de ez nem
Vonatkozhat rám; ugyan’

7   Van úgy hogy a kisgyermek
Átalakítja az érzetet
Egyszer csak nem lesznek félelmek
Mert szerető lángok élednek

6   Kitárt ablakokon át
Vártam az éledő tavasz
De nem jött soha más
A rügy ki sem fakadt

5   Apró fénycsóva gyúl a szegeletben
Valami a mellkasomban melengetve
Egyre csak boldogabbá tesz
Felnyitom a szemem – semmivé lesz

4   Farkas felé tart a farkas
De elűzi kivont agyarral
Majd mikor az elfut messze
Elindul hogy megkeresse

3   Összetalálkozik a Napraforgó
A meleg nappal
Ráborítja szirmát óvón
Szeretőn betakarja

2   A szentjánosbogarak fényében tündöklő
Tájat vizslatva látja a szendergő
Hogy éjszaka is lehet szivárvány
Lebontva a szívet rejtő márványt

1   Valamikor megkereste volna
A vándor az élet értelmét
„Majd elindulok holnap”
Így élte életét

0   Ha meg is találja a
Kincskereső a kincset
Talán egyszerűen elássa
Hogy azt mondhassa nincsen


2013. augusztus 23.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése